Friday 6 May 2011

Kejohanan Catur MSSPk 2011

2.05.2011 Hari yang mendebarkan bagi kontigen Hulu Perak. Walau pun hari ini adalah hari cuti umum, kami bergerak juga ke Parit Buntar untuk mengambil bahagian dalam pertandingan catur MSSPk 2011 yang dianjurkan oleh Daerah Kerian.

Kami agak sukar untuk bergerak serentak kerana pencatur yang terpilih mewakili HUP kali ini datang dari lokasi yang berlainan. Ada dari Pengkalan Hulu, dari Gerik dan dari Lenggong. Atas perbincangan dan persetujuan bersama akhirnya pengurus dan jurulatih bersetuju mula bertolak dari tempat masing-masing pada jam 10.30 pagi. Kami dengan tiga buah kereta bergerak dari SK Sri Adika Raja tempat berkumpul mula bertolak pada pukul 10.40 pagi. Kami mengambil jalan pintas dengan melalui Bukit Sumpitan, Ijok dan Selama manakala kontigen dari Lenggong mengambil jalan melalui Kuala Kangsar.

Alhamdulilah kami sampai di Parit Buntar lebih kurang pukul 12.30 petang.Kami telah ditempatkan di asrama SM Seri Perak, tempat yang agak selesa dan berhampiran dengan tempat pertandingan di Dewan Besar Asrama SMK Panglima Bukit Gantang.


Selamat berjuang pencatur Hulu Perak.

No comments:

Post a Comment